En kertonutkaan, että edellispäiväisen pannunhinkkaussessioni aikana ostin puhelimen. Soneran puhelinmyyjä osui soittamaan haavoittuvalla hetkellä ja kun ihan oikeasti olen harkinnut uuden puhelimen ostamista, tein kaupat.
Olen nyt käsittääkseni tehnyt sopimuksen 21,80 kuukaudessa maksavasta paketista, johon kuuluu puhelin, viisi tuntia puheaikaa ja 50 tekstiviestiä sekä netin käyttö puhelimella. Tämä riittää minun yksityisiin tarpeisiini hyvin.
Varmistin myyjältä monta kertaa, että onhan nyt varmasti niin, että tämä maksaa vain tämän verran eikä yhtään enempää? Hän vakuutti, että olen ymmärtänyt oikein.
Annas katsoa. Jos juttu ei pidäkään paikkaansa, täytyy ryhtyä taas reklamoimaan.
Minusta on vanhemmiten tullut kova tyttö antamaan palautetta. Ruusupensaan takaa singahtaa äkkiä sähköpostia, jos joku asia on jäänyt vaivaamaan.
Siis täältä.
Palaute ja yhteydenotot eivät suinkaan aina ole negatiivisia, voin ihan hyvin lähettää kiitokset erityisen hyvästä palvelusta tai kysyä jotakin. Sähköposti on helppo väline ja se on varmasti madaltanut ihmisten yhteydenottokynnystä ylipäätään.
Viimeisimpiä yhteydenoton aiheita ovat olleet esimerkiksi kiitos poikkeuksellisen ystävällisestä palvelusta Citymarketin kassalla, kiitokset erinomaisista juhlajärjestelyistä ravintola Koululle, ihmettelyni siitä, miten huonosti Motonet kohteli nuorta työntekijäänsä sekä tiedustelu Hau-hau Champion koiranruoan valmistajalle syistä, jotka saavat heidän makkaransa säilymään pitkään huoneenlämmössä. Ensimmäiseen ja viimeiseen ei vastattu.
Valittamisessa täytyy kuitenkin pitää kohtuus mielessä. Valittajalla olisi hyvä olla joku parempi vaihtoehto asioiden hoitamiseksi, ettei menisi pelkäksi kitinäksi. Vaihtoehtokin voisi olla jonkun verran toimivampi kuin se, jota usein tarjotaan lääkkeeksi vähän joka asiaan: "Puolitetaan kansanedustajien määrä ja alennetaan niiden palkkaa".
Juu, mutta huonosta palvelusta tai huijaamisesta saa sanoa. Naisetkin saavat, jopa keski-ikäiset naiset, vaikka meidät sitten leimataankin kärttyisiksi ämmiksi. On se kumminkin aika hyvin meiltä, jotka kasvatettiin sillä tavalla, että puhut sitten vasta, kun sinulta kysytään.
Puhelinmyyjien kanssa tulee helposti väärinkäsityksiä. Kaikkein hupaisin minulle sattui, kun vanhempi naismyyjä soitti ja tarjosi parilla eurolla kokeilupakkausta eräästä luontaistuotteesta. Hän lupasi, että se kohottaa merkittävästi yleistä energiatasoa.
Mikäs siinä, ainahan lisäenergia on tarpeen ja kun sen vielä saisi luonnon omista, puhtaista antimista, niin eikun tilaamaan.
Posti toi sitten aikanaan paketin. Avasin sen ja luin tuoteselosteen melkoisen ällistyneenä: purkissa sanottiin olevan naisten Viagraa.
Herravarjele, ajattelin, mitä minä tällä teen? Rupea nyt tämmöisiä syömään, kun mieskin on kuukausitolkulla pois kotoa. Seuraukset voisivat olla vähintään mielenkiintoisia, jopa traagisia.
Se purkki taisi mennä roskiin. Samasta yrityksestä on myöhemminkin otettu yhteyttä, mutta varon visusti enää kajoamasta heidän tuotteisiinsa.
Mutta nyt siis odotan uutta puhelintani. Näkyypähän, kuinka tällä kertaa onnistaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti